تربت‌حیدریه: در مجموع دولت‌های نهم و دهم۷۲ پروژه در تربت‌حیدریه مصوب شده است که بیش از ۵۰ پروژه جزئی آن به اتمام رسیده و تعدادی هم ناتمام است.

 مجتمع فولاد تربت‌حیدریه همچنان در بلاتکلیفی

 به گزارش مهر، سرنوشت مهم‌ترین پروژه‌های مصوب دولت مانند فولاد، فرودگاه، بیمارستان امام‌حسین، نیروگاه سیکل ترکیبی، مجتمع فرهنگی، مسکن مهر، ورزشگاه ۵هزارنفری، پژوهشکده زعفران، منطقه نمونه گردشگری پیشکوه و احیای بافت فرسوده شهر نامشخص است. اساسی‌ترین پروژه‌ای که طی این سال‌ها همه شهروندان منتظر بودند تا به بهره‌برداری برسد مجتمع فولاد تربت‌حیدریه در بخش مرکزی است.

فولاد تربت‌حیدریه با نام فولاد شرق کاوه سال ۸۵ در زمین‌های قلعه‌نو مرکزی تربت‌حیدریه کلنگ‌زنی شد و بعد از گذشت ۵سال بدون اینکه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد در سال۱۳۹۰ به‌دلیل اختلاف بین فولاد شرق و وزارت صنایع و معادن پروژه‌ای با حضور سرمایه‌گذار جدید بانک ملی در جوار همان مجتمع قبلی با نام فولاد توسعه ملی کلنگ‌زنی شد و امروز با گذشت بیش از ۸ سال از کلنگ زنی پروژه فولاد شرق و بیش از ۳سال از فولاد ملی پیشرفت فیزیکی قابل‌ملاحظه‌ای نداشته‌اند و حتی رئیس‌جمهور در سفری که ۲۳اردیبهشت۹۱ به شهرستان داشت در جمع مردم تربت‌حیدریه گفت: ستون‌های فولاد تربت‌حیدریه را تا پایان کار این دولت بالا می‌بریم.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال با حضور در محل پروژه فولاد شرق از مدیران پروژه‌های فولاد شهرستان قول ۲ماهه گرفت تا نسبت به تسریع در راه‌اندازی آن اقدام کنند و حتی در مواجه با پاسخ‌های نه‌چندان راضی‌کننده مدیران فولاد به‌خصوص شرکت فولاد توسعه ملی آنها را به خلع‌ید تهدید کرد اما با گذشت ۴‌ماه از آن نشست شاهد هیچ اتفاق تازه‌ای در فولاد تربت‌حیدریه نیستیم.

 

کد خبر 226045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز